HOME    
meer over bureau ELS meer over ELS projecten meer over ELS en inspiratie
     
 

In de onderstaande citaten uit referenties leest u hoe opdrachtgevers de samenwerking met ELS hebben ervaren. Bij Lees verder, treft u de gehele referentie.

Kim Fransen (Nederlands Fotomuseum): "Het mooie van Els is dat zij niet alleen oog heeft voor de inhoud, maar deze ook op een zodanig prettige en professionele wijze weet aan te bieden, zowel in de communicatie in de aanloop en op de dag zelf als concreet via diverse werkvormen tijdens de studiedag, dat eenieder zich veilig voelde en betrokken en verantwoordelijk voor het verloop en de uitkomsten van de dag. Kortom, een hele geslaagde en prettige ervaring." Lees

   

verder ...

   
  Gerdien Verschoor (CODART): "Momenteel werken we aan een
  "inspiratienota" in het voornemen om de resultaten van deze
  inspirerende training het komende jaar vast te houden, ook in
  de maanden dat we weer meegevoerd zullen worden door de
Foto: werk van Natalya Rumyantseva, St. Petersburg 2010. Waagt u de duik?  

waan van de dag." Lees verder ...

Agnes de Jong (Slot Loevestein): “Aan het einde van de dag hadden we niet alleen een kant-en-klaar vlekkenplan, maarook meer inzicht in onszelf en de blinde vlekken in ons plan. Daarbij is Els een zeer prettige persoonlijkheid om mee te werken. Mede door haar inlevingsvermogen, enthousiasme en humor is het project intern echt gaan leven.” Lees verder ...

Annemarie Vels Heijn: "In het project De leerstijlen van Kolb (...) heeft Els Hoogstraat bewezen op een analytische wijze de omzetting te kunnen realiseren van een didactisch model naar de museale praktijk." Lees verder ...

Frank Roumen (Filmmuseum): "Els heeft deze middag met verve en zeer professioneel gebracht. In sneltreinvaart maakten we kennis met de theorie van Kolb om daarna met onze eigen ideeen aan de slag te gaan in het workshopgedeelte." Lees verder ...

Frits Wielders (Zcala): "Organisatie, verslaglegging, financiën, Els had oog voor alles." Lees verder ...

Ria Aalders (Universiteitsmuseum Utrecht): "Els is iemand die snel doorheeft hoe iets in elkaar steekt en die goed kan achterhalen wat je als opdrachtgever wilt, ze heeft humor en een positieve instelling. Ze verdiept zich snel in een onderwerp, stelt goede vragen." Lees verder ...

Ineke van Klink (Maritiem Museum): "Haar openheid en manier van werken sprak me direct aan." Lees verder ...

Mirjam Kuster (Vrije Hogeschool): "Ik ben erg blij en dankbaar dat ze erbij was, vooral ook om het gemak en de humor waarmee we de dingen konden aanpakken. Wat ik vooral in Els bewonder is haar durf, daadkracht en humor." Lees verder ...

Jan Sas (Reinwardt Academie): "Ook bij de interpretatie van de gevonden resultaten was Els een stimulerende maar zeker ook een kritische adviseur." Lees verder ...

Jolanda Bouman (Museum voor Communicatie): "Voor mij een nieuwe manier van werken, voor Els Hoogstraat niet. Zij heeft bruikbaar commentaar geleverd op onze ideeën en creatief meegedacht om educatief materiaal te ontwikkelen waarin alle leerlingen vanuit hun eigen leerstijl kunnen werken." Lees verder ...

Ada Korbee (Wereldmuseum): "Els was bij het gehele programma aanwezig en heeft ons op professionele wijze door opdrachten en theorie geleid." Lees verder ...

Hildegarde van Genechten (???): "Els Hoogstraat mocht niet op het programma ontbreken, vonden wij. En terecht. Els reikte de deelnemers tijdens het seminarie een concreet en helder kader aan dat hen een (mogelijk) antwoord hielp formuleren op bovenstaande vragen." Lees verder ...

Wim van der Weijden (over een publicatie van ELS): “The publication has proved its use for the museum field through study days and courses in the Netherlands, through application in several museum exhibitions in the Netherlands and it has won international acclaim through the European Lifelong Learning in Museums project.” Lees verder ...

Peter van Mensch (over een publicatie van ELS): “In her book De leertheorie van Kolb in het museum Els Hoogstraat tries to bridge the gap between museum education and exhibition design, using the concept of “experiential learning” as developed by David Kolb in the 1980s.” Lees verder ...